Voor de uitbreiding van ons ICT-team zijn wij op zoek naar een ICT-coördinator. Wil je met jouw kennis over ICT bijdragen aan de verdere ontwikkeling en digitalisering bij TESO? Lees dan verder.

TESO

Jaarlijks brengt TESO vele reizigers van en naar het eiland. Toeristen, maar ook dagjesmensen, Texelaars en woon-werkverkeer. Dit doen we met onze moderne schepen, de Texelstroom en de Dokter Wagemaker. Dagelijks zetten wij ons in voor een goede, veilige en duurzame verbinding tussen Texel en Den Helder.

Werken als ICT-coördinator

Als ICT-coördinator coördineer en beheer je onze ICT diensten en contracten. Werken als ICT-er bij TESO betekent dat je zowel projectmatig werkt in multidisciplinaire teams, als operationeel. Dat maakt dat je soms strategisch nadenkt over ontwikkeling van systemen en digitalisering van de dienstverlening en tegelijk ook meekijkt met de praktijk waar de systemen werken.

Je werkt in een dynamische omgeving met afwisselende werkzaamheden, zowel op de wal als op de schepen. Je houdt ondersteunende systemen up-to-date, maar ook cruciale operationele systemen, zoals de kassasystemen. Je zorgt voor eerstelijns beheer en gebruikersondersteuning. Dit kunnen kleine aanpassingen zijn tot complexe vraagstukken. Met jouw kennis en ervaring op het gebied ICT draag je bij aan de continuïteit van onze dienstverlening.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Oplossen van storingen in het netwerk of werkplekken, maar ook bij de verkooploketten met betrekking tot lengtemeting en kassa's.
  • Aanspreekpunt bij escalaties in geval van acute problemen in regiefunctie tussen leveranciers en organisatie.
  • Beheer en up-to-date houden van de werkplekken en Microsoft 365 omgeving.
  • Updaten en ontwikkelen van technische aspecten van de TESO ICT infrastructuur, zoals uitbreidingen en aanpassingen aan de netwerktopologie en randapparatuur.
  • Opstellen van specificaties t.b.v. modificaties, vernieuwingen (van applicaties, rijbanen, netwerkapparatuur) en SLA’s met leveranciers.
  • Gebruikersbeheer en -ondersteuning, hulp en advies bij gebruik van applicaties.
  • Uitvoeren van systeem- en werkplekbeheer
  • Afstemmen met leveranciers en gebruikers.
  • Samen met team afstemmen en selecteren van leveranciers.
  • Helder documenteren met betrekking tot handleidingen, incidentanalyse, oplossingsbeschrijvingen.
  • Projecten en advies op het gebied van ICT en digitalisering.

Hier voldoe je aan

  • Je hebt een hbo op het gebied van ICT, informatica of vergelijkbaar.
  • Ervaring met Microsoft 365 (Entra ID, Intune, Office pakketten).
  • Je hebt ervaring met automatiseringsprojecten (de context verkoopsystemen , toegangsverlening, koppelingen (Api's) en infrastructurele netwerk aanpassingen)
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken.
  • Je kijkt mee vooruit inzake informatietechnologie, –systemen, en -beveiliging.
  • Je bent behulpzaam, oplossingsgericht en flexibel.
  • Je bent stressbestendig en bij incidenten beschikbaar buiten kantooruren .

Hier kun je op rekenen

  • Het betreft een fulltime aanstelling voor 36 uur per week.
  • Een afwisselende baan binnen een bedrijf dat altijd in beweging is.
  • Een uitdagende rol met veel ruimte voor eigen inbreng en initiatief.
  • Ruimte voor ontwikkeling, opleidingsmogelijkheden en trainingen.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden – TESO heeft een eigen CAO.
  • 26 vakantiedagen o.b.v. fulltime dienstverband.
  • 8,9% vakantietoeslag én een 13e maand.
  • Standplaats van de functie is Texel.
  • Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure
  • Bij goed functioneren behoort een vast dienstverband tot de mogelijkheden

Solliciteren

Heb jij interesse in deze baan! Dan zien we jouw sollicitatie graag tegemoet! Stuur je motivatie en CV uiterlijk 17 februari 2025 naar personeelszaken@teso.nl.

Of heb je nog vragen en wil je meer informatie? Stuur dan een mail naar Herman Schooljan, adjunct-directeur. Je kun een mail sturen naar hsschooljan@teso.nl.
Voor ICT-inhoudelijke zaken kun je contact opnemen met André Smith, ICT-coördinator. Mail naar asmith@teso.nlof bel naar 0222 369654.